donderdag 4 juli 2013

Dag 291 van 365 dagen




"4th of July"
De Amerikanen vieren hun nationale feestdag
met parades, barbecues, picknicks
en véél vuurwerk.

 
(klik)

Is de ene foto op enkele seconden genomen, dan kan het bij
een andere foto weleens wat langer duren.
Zo heb ik me het hoofd zitten breken over hoe ik m'n
"4th of July" quilt zou fotograferen.
Totdat ik dit bedframe bij moeder op zolder zag staan.
Met enige moeite kreeg ik het bed toch op de plek
die ik in gedachten had.
Maar als dan je nietsvermoedende broer dit bed in een
Brogelse wei tegenkomt dan kan die toch even z'n
ogen niet geloven.
Onderstaande foto plus gedicht zaten gisteren dan ook
in mijn mailbox.

Gisteren was ik lichtjes overstuur
Er stond iets vreemd in de natuur
Een breed spoor leidde door het gras
Niet naar een koe van één of ander ras
Nee, het paste niet daar
Maar, het was wel raar
Van ijzer en helemaal rood
Het was ook nog erg groot
't Stond er verkeerd of het kon nog net
't Was verdorie mijn oud BED.
(Rik Bral)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten